قتل های سریالی یا زنجیره ای، یکی از پیچیده ترین نوع قتل ها در دایره ی جنایی نیروی های پلیس است.

۱- ژیل دی رایس:

او در سال ۱۴۰۴ میلادی در فرانسه به دنیا آمد. او یک نجیب زاده ی اشرافی و یک کاپیتان نیروی دریایی ارتش این کشور بود. او در طول زندگی اش، صدها کودک را مورد آزار و اذیت قرار داد که بیشتر آنها پسران بودند. او با دیدن عذاب کشیدن کودکان به وجد می آمد. او با بدترین شیوه ها کودکان را آزار می داد. او در سال ۱۴۴۰ میلادی، به جرم کفرگویی، قتل و تجاوز بازداشت شد. فرانسویان او را حلق آویز کردند و جسدش را سوزاندند.

۲- آندری چیکاتیلو:

او در سال ۱۹۳۶ و در کشور اوکراین به دنیا آمد. او در سال ۱۹۷۸ و با قتل دختری ۹ ساله به نام لنا زاکتنوا اولین قتل از مجموعه قتل های زنجیره ای خودش را آغاز کرد. به او قصاب بی رحم اوکراین نیز می گویند. او سعی داشت به این دختر تجاوز کند ولی با مقاومت دختر همراه شد. او مجبور شد با ضربات چاقو دختر را به قتل برساند. او به قربانیانش تجاوز می کرد و بدن آنها را تکه تکه می کرد. در برخی از موارد او بدن قربانیان خودش را نیز می خورد. در مجموع او ۵۶ نفر را به قتل رساند و در سال ۱۹۹۴ بازداشت و با شلیک گلوله به سرش اعدام شد.

۳- کولین ایرلند:

او در سال ۱۹۵۴ در کشور انگلستان به دنیا آمد. او ده نفر را به قتل رسانده است ولی پرونده ی بسیار جالبی دارد. او مردان همجنس گرا را به قتل می رساند زیرا در دسترس تر بودند و کسی به آنها توجهی نمی کرد. او در طول چهار ماه، پنج مرد همجنسباز را قتل رساند. او بعد از قتل هایش به پلیس زنگ می زد و خبر قتل خودش را به آنها می داد. اینکار باعث می شد کمتر کسی به او شک کند. او چند ماه بعد دستگیر و به حبس ابد محکوم شد.

۴- دنیس ریدر:

او در سال ۱۹۵۴ در شهر کانزاس کشور آمریکا به دنیا آمد. او یک قاتل روانی بود که نزدیک به ده نفر را سلاخی کرد. او بعد از قتل از جسد قربانیان عکس می گرفت و آنها را برای پلیس ارسال می کرد. او پس از بازداشت به حبس ابد محکوم شد. وی قربانیان خودش را طرز عجیبی شکنجه می داد و بدن ها را با چاقو می برید.

۵- دکتر هارولد شیپ من:

او در سال ۱۹۴۶ در کشور انگلستان به دنیا آمد. او بیماران خودش را شکنجه و به قتل می رساند. بیشتر قربانیان او زنان سن بالا بودند. او دلیلی برای کشتن قربانیانش نداشت و پس از بازداشت هیچ پشیمانی ای بخاطر قتل هایش نداشت. او بیش از ۲۰۰ نفر را به قتل رساند و در سال ۱۹۹۸ بازداشت و به به حبس ابد محکوم شد.

۶- گری رید وی:

او در سال ۱۹۴۹ در آمریکا به دنیا آمد.رید وی یک انسان بسیار موفق بود و روابط اجتماعی بسیار بالایی داشت. او بیش از ۴۹ زن را به قتل رساند. وی همسری بسیار زیبا داشت و همسرش هیچگاه فکرش را نمیکرد که شوهرش یک قاتل سریالی باشد. بیشتر قربانیان او زنان فاحشه و نوجوانان فراری از خانه شان بوده اند. او بیست سال بعد از اولین قتلش بازداشت شد.

۷- جک قاتل:

تاریخ تولد او مشخص نیست ولی مورخان بر این باور اند که او در انگلستان به دنیا آمده است. پرونده قتل های او برای همیشه باز مانده است و کسی نتوانسته معمای پیچیده ی قتل های او را حل کند. او در سال ۱۸۸۸ پنج زن فاحشه را در در مناطق مختلفی از لندن به قتل رساند.

۸- جاوید اقبال:

او در سال ۱۹۵۶ و در شهر لاهور پاکستان به دنیا آمد. وی در طول هجده ماه، بیش از صد پسر فراری از خانه را به قتل رساند. او به قربانیانش مواد مخدر تزریق و سپس به آنها تجاوز می کرد. جاوید جسد قربانیان را تکه تکه و آنها را به دورن بشکه های اسید می اندخت. باقی ماننده ی اجساد را نیز به درون رودخانه ی نزدیک محل قتل هایش می انداخت. او به پلیس گفت بود که به خاطر قتل هایش پشیمان نیست. او دفترچه خاطراتی داشت که عکس های قربایانش را در آن نگه داری می کرد. او در سال ۲۰۰۱ به اعدام محکوم شد.

۹- جفری دامر:

او در سال ۱۹۶۰ و در آمریکا به دنیا آمد. او بین سالهای ۱۹۷۸ تا ۱۹۹۱ میلادی بیش از ۱۷ مرد و پسر را به قتل رساند. او به بدن قربانیان خودش روغن میمالید. وی زمانی که هجده سال داشت مرتکب اولین قتل خودش شد. او در سال ۱۹۹۱ بازداشت شد. یکی از قربانیان او توانست از چنگال او فرار کند و به پلیس زنگ بزند. پلیس نیز بلافاصله او را بازداشت کرد. او محکوم به جسد خواری، تجاوز و قتل انسان های بی گناه شد. او به حبس ابد محکوم شد ولی در زندان توسط فردی به نام کریستوفر اسکارور به قتل رسید.

۱۰- پدرو آلنزو لوپز:

او در سال ۱۹۵۸ و در کشور کلمبیا به دنیا آمد. او به سیصد زن و دختر تجاوز کرد و آنها را به قتل رساند. هدف اصلی او دختران جوان بودند. او بر بدن قربانیان خودش موم داغ می ریخت. یکی از قربانیان او توانست از زیر شکنجه های او فرار کند و به بازار برود. او پس از بازداشت به سیصد قتل خودش اعتراف کرد ولی پلیس حرف های او را باور نکرد. او قبری بزرگ برای قربانیشان کنده بود و تمام اجساد در درون گودالی قرار داشت. پلیس بعد از کشف گور دسته جمعی حرف های او را باور کرد. او نیز به حبس ابد محکوم شد.

۱۱- دنیز نیلسون:

او در سال ۱۹۴۵ و در کشور اسکاتلند به دنیا آمد. او بیش از ۱۵ مرد و پسر را به قتل رساند. وی جسد قربانیان را نگه می داشت و در رختخوابش با آنها می خوابید. او فردی بسیار تنها بود و با اینکار تنهایی خودش را کمتر می کرد. هنگامی که جسد قربامیان پوسیده می شد آنها را با دریل به قطعات کوچک تر تقسیم می کرد. او در سال ۱۹۸۳ بازداشت و به حسب ابد محکوم شد.

۱۲- تد باندی:

او در سال ۱۹۴۶ و در آمریکا به دنیا آمد. او یکی از معروف ترین قاتلان سریالی در کشور آمریکاست. وی در ابتدا اعتماد قربانیان خودش را جلب می کرد. او بارها با قربانیانش بیرون می رفت و حتی با آنها شام می خورد. او به قربانیانش تجاوز می کرد و جسد آنها را در کوه ها  رها می ساخت. او حتی با جسد پوسیده شده قربانیان نیز رابطه ی جنسی برقرار می کرد. او مرتکیب بیش از سی قتل شد. او مردی جوان و بسیار باهوش بود. او در سال ۱۹۸۹ اعدام شد. آخرین جمله او این بود که من عاشق دوستان و خانواده ام هستم.

۱۳- جواشیم کرول:

او در سال ۱۹۹۳ و در آلمان نازی به دنیا امد. او یکی از مخوف ترین قاتلان آلمانی است. وی سیزده نفر و از جمله بچه هایش را به قتل رساند. همسایه او به رفتارش کرول شک کرده بود و به پلیس گزارش داده بود و آنها نیز جسد یک دختر ۴ ساله را در خانه او پیدا کردند. برخی از قسمت های جسد در یخچال نگه داری می شد و برخی دیگر نیز بر روی گاز پخته شده بود. او پس از بازداشت به حبس ابد محکوم شد.

۱۴- ریچارد چیس:

او در سال ۱۹۵۰ و در آمریکا به دنیا آمد. او علت قتل هایشان را توطئه نازی های آلمان علیه خودش می داند. او باور داشت که آنها خون او را می خواهند. او برای اینکه خونش را از دست ندهد مردم را می کشت و خون آنها را می نوشید. او در یک ماه بیش از شش نفر از جمله یک کودک ۲۲ ماهه را قتل رساند. او سپس با جسد قربانیان رابطه جنسی برقرا می کرد و در خون آنها حمام می گرفت. او حتی قسمت هایی از بدن کودکان را می خورد. جسد او در سال ۱۹۸۰ میلادی در زندان پیدا شد.